De ervaringen van Maaike in de finance detachering en specifiek binnen Panenqa. 

Of werk in de Finance detachering leuk is? Het maakt mijn werkend leven veel diverser.

 

Door Maaike Knijn op 5 november 2021

 

Mijn naam is Maaike Knijn en ik werk begin 2020 bij Panenqa. In deze blog vertel ik over mijn ervaringen in de finance detachering en specifiek binnen Panenqa.

 

Wanneer mensen mij vragen waar ik werk, is mijn antwoord: bij Panenqa, een detacheringsbedrijf. Vaak volgt dan de vraag: waar is Panenqa gevestigd? Daar Panenqa  in Den Bosch gevestigd is, schrikken sommige mensen van dat antwoord. Ik woon zelf namelijk in de buurt van Hoorn. 

 

Mede doordat Panenqa landelijke dekking heeft en dus ook veel opdrachtgevers heeft in de Randstad is Panenqa voor mij de juiste werkgever is. Is afstand dan het enige dat een rol speelt bij mijn werkgeluk? Zeker niet!  In deze blog vertel ik graag waarom ik voor Panenqa gekozen heb en waarom ik me er zo goed bij voel.

 

Panenqa werd mij aanbevolen door een kennis

Ik ben mijn carrière gestart bij een van de grotere accountantskantoren van ons land. Hier werkte ik in de auditpraktijk, heb ik een hoop geleerd, maar kreeg ik snel het gevoel te veel aan de zijlijn te staan.

 

Daarom ben ik aan de slag gegaan als assistent controller. Na een tijdje kwam ik erachter dat ik niet helemaal op mijn plek zat hier. Ik wisselde niet meteen van baan, omdat ik het heel goed kon vinden met mijn collega’s. Toch merkte ik dat de werkzaamheden mij niet gelukkig maakten. Na een aantal gesprekken met een coach heb ik toch besloten mijn baan op te zeggen en te zoeken naar iets dat mij wel gelukkig maakt. Destijds heb ik mij afgevraagd of ik totaal wat anders wilde gaan doen of toch hetzelfde maar dan in een ander soort functie. Na een aantal gesprekken bij verschillende bedrijven kwam ik erachter dat mijn interesse ligt bij het analyseren van cijfers.

 

Het eerste goede gevoel is gebleven

Mijn gevoel bij het eerste gesprek was meteen goed. Panenqa is een bedrijf met veel ruimte voor persoonlijke aandacht en ontwikkeling. Ik had al wel eens overwogen om te gaan werken bij een detacheringsbedrijf, maar ha het idee dat dat niet zo bij me pastte, omdat dat vaak grote bedrijven zijn waar je een nummertje bent . In de gesprekken die ik met Panenqa had bleek dat helemaal niet het geval.

 

Je krijgt veel hulp met het benutten van je talenten. Als je even niet weet hoe je een bepaalde opdracht het beste kan aanpakken staat de deur van mijn directeuren en collega’s altijd open om hierover te sparren. Soms is bijvoorbeeld een andere college meer bekend met een bepaalde module in SAP. Dan helpen we elkaar om ervoor te zorgen dat de module optimaal gebruikt kan worden bij de klant.

 

Mijn ervaring bij de opdrachtgevers

Een van de redenen om bij Panenqa te werken is dat ik de zekerheid van goede arbeidsvoorwaarden heb bij een detacheringsbedrijf en dat alle facilitaire zaken uitstekend geregeld zijn. Maar  tegelijkertijd heb ik de luxe dat ik bij verschillende type organisaties in de keuken kan kijken. Op deze manier krijg ik veel inzicht in de verschillende bedrijven en organisaties. Juist hierdoor weet ik nu veel beter wat ik leuk vind maar vooral ook wat ik minder leuk vind.

 

Tijdens mijn periode bij Panenqa heb ik voor drie verschillende bedrijven gewerkt. Het mooie is dat Panenqa zelf redelijk kleinschalig is en zelfs familiair aanvoelt, maar dat ik mijn opdrachten doe bij grote internationale bedrijven en ook bij een grote semipublieke organisatie. “De klantenlijst van Panenqa is indrukwekkend, daar hoeven we ons niet voor te schamen, ha ha.”

 

Bij alle opdrachtgevers heb ik het naar mijn zin gehad. Begin oktober start mijn vierde opdracht. Door de verschillende opdrachten kom ik er steeds beter achter wat mij gelukkig maakt binnen mijn werk en maak ik betere keuzes voor in de toekomst.

 

Afwisseling houdt het spannend voor me

Vaak krijg ik de vraag of ik het detacheringswerk wel leuk vind, aangezien ik veel werk met verschillende bedrijven en dus steeds nieuwe mensen moet leren kennen. Ik heb hier totaal geen moeite mee. Panenqa zorgt er altijd voor dat ik goed terecht kom bij het bedrijf. Ik werk aan de uitvoeringskant en heb veel contact met andere mensen binnen het bedrijf. Eerst had ik altijd het idee dat je als consultant een beetje wordt afgezonderd op kantoor doordat je bijvoorbeeld op een andere kamer werkt. Maar dit is totaal niet het geval. Door mijn werk leer ik veel leuke mensen kennen. Vaak had ik binnen een week mijn draai alweer gevonden.

 

Door mijn werk als interim finance professional ben ik ook erg gegroeid in soft skills als verwachtingsmanagement en communicatie. Panenqa besteedt hier ook veel geld en aandacht aan.

 

Kers op de taart: super toffe collega’s en activiteiten 

Wat ik tot slot heel leuk vind aan Panenqa zijn de uitjes die worden georganiseerd. Helaas hebben we elkaar door corona wat minder gezien de afgelopen tijd. Maar toen de maatregelen het weer toelieten zijn we samen gaan karten en borrelen. De activiteiten vinden dan ook niet altijd plaats in Den Bosch. Er wordt vaak gezocht naar een centrale locatie die voor iedereen te bereiken is. Mijn collega’s wonen door heel Nederland en het is dus zeker geen Brabants onderonsje.

 

 

Daarnaast zijn we een paar weken geleden naar Valencia geweest! Hoe gaaf dat een bedrijf dat organiseert voor zijn werknemers?! Ik heb mijn collega’s nog beter leren kennen en de boost die dit aan ons teamgevoel heeft gegeven is onbeschrijflijk.  Ik zit bij Panenqa helemaal op mijn plek!

 

Overweeg jij ook om te gaan werken als interim Finance Professional? Voel je vrij om contact op te nemen met mij om meer te weten te komen over mijn ervaringen. Ik vertel je graag nog veel meer. Je kan me bereiken op 06-21181428 of via m.knijn@panenqa.nl

 

Geïnteresseerd om onze ontwikkelingen te blijven volgen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief onderaan deze pagina! 

 

Laatste nieuws